Sheer Cover

Som sagt, köpt Sheer Cover. Blev så för att jag råkade säga till Peter att jag ville ha det när jag såg på Tv-Shop en morgon, och han sa: Köp det då! Och då kunde jag inte låta bli. Vet inte om jag redan förklarat det, men jag har två månader på mig att testa det och är jag inte nöjd kan jag skicka tillbaka. Men än så länge är jag nöjd. tänkte skriva lite kort om det till alla er som kanske funderar på att beställa det.

I mitt paket fanns det även med en Base protector. Eller ja, nu är det det i alla paket, men det är en nt grejj, den brukade inte vara med förr (ja jag har sett på TV-shop många år :P). Den börjar man med (efter att man haft på dagcremé), jag tycker den känns ojlig så blir min hy värre eller förändrad av det här sminket tänker jag utesluta den. Meningen med den är att den ska fylla igen rynkor och porer. Men den är dryg och verkar bra annars. Sen är det en tvåtons concealer som man ska använda för att tänka röda områden, trötta ögon och sånt. Den använder jag under ögonen (bara sex timmars sömn per natt sätter sina spår), på näsan, runt näsan, på min haka och vid mina ögonbryn.

Efter det börjar man med mineralpudret. Det får man i två nyanser, många klagar över det för dom kanske bara behöver den ena, men jag behöver båda så jag tycker det är positivt (för er som bara behöver en av dom kan man beställa bara pudret för sig via hemsidan). Det är väldigt drygt och lätt att applicera. Det går alltså väldigt fort.

Det är ungefär så mycket tid jag har i stöten att sminka mig så då får det räcka för tillfället. Sen brukar jag försöka hinna med min egen mascara. Men idag sog jag på stort och sminkade mig en massa ;-P

Det man måste tänka på om man använder Sheer Cover är att "magin" händer inte med en gång utan det kan dröja innan det ser så bra ut som man vill och dessutom blir det bättre och bättre under dagen, inte som med annat smink ;-) Sminket jämnar ut hudtonen fint och det känns verkligen inte som man har smink på sig :-D för att den ska täcka över t. ex födelsemärken och leverfläckar så måste man på med consealer först, men det tycker jag är bra för jag vill inte täcka över mina bruna fläckar, dom är en del av mig, däremot så är inte min röda haka det ;-)

jag tycker alltså att resultatet är detsamma som om jag har consealer, flytande foundation och puder, men detta känns inte lika "sminkat" och sen håller det bättre om man svettas märkte jag igår. Var ju väldigt varmt igår och sminket såg inte ett dugg konstigt ut efteråt.

Jag gick ju med i förmånsklubben (att man får 1 nytt paket varannan månad), kommer nog vara kvar i den så jag får 2 paket till och sen gå ur för att köpa bara pudret senare. Hoppas jag gjort er lite klokare nu :-D Och inte tråkat ut er icke sminkintresserade för mycket ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0