Sådärja

Skulle ringa mamma igår för att gratta henne. Slutade med att vi nog behöver bygga ut ;-) Hon var hos storasyster som hade en säng från Jasmine som vi kunde få sen när Charlie vuxit ur spjälsängen. Sen en matta och byggklossar :-D Allt man slipper köpa själv är positivt :-D

Kan förövrigt berätta att dom två sakerna jag köpt som används mest och jag inte skulle klara mig utan är bärsjalen och babysittern. Ja självklart är vagnen bra också, men den är bättre om man ska långa bitar eller gå när solen skiner. finns ju inte så många sätt att hålla solen borta från lilla ansiktet med sjalen. Och vi hade ju inte klarat oss utan bilbarnstolen heller för den delen. Blev mycket nu ;-P Ångrar lite att vi inte köpte nytt babyskydd. Det finns ju uträknat att om du hyr babyskydd och bas så betalar du nästan lika mycket som ett nytt babyskydd med bas, som du sen akn sälja på blocket.

Börjar fundera på vilken stol vi ska uppgradera till sen. Det ska vara en som man kan ha både fram och bak, fram dom gångerna Peter och Charlie åker iväg själva och bak när vi åker allihopa. Vi hade honom fram hela tiden förut, men det är enklare när han sitter i baksätet eftersom jag kommer åt att stoppa in nappen osv. Måste koppla ur airbagen också, om Peter nu någon gång ska åka iväg själv med Charlie, vilket kommer att hända det också. Volvo har en barnstol som man kan änvända från att dom kan sitta till 4-års åldern bakåtvänt och sedan ett tag till framåtvänt. Bara det att jag har för mig att jag läst att den är liten i storleken och Charlie kanske växer ur den för fort då. Aja, vi får se :-D

Nu ska jag dricka mitt kaffe och sen tänkte jag gå ut på en promenad med vagnen :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0