Ny soffa

Som många kanske vet så har peter gått och väntat på sin nya soffa. skitbra att dom ringde i fredags och sa att vi kunde hämta den på lördagen (alltså imorgon). Peter fixar så han och hans pappa bär ned den gammla soffan, efter att jag och Peter monterat ned den i bitar. Sen åker dom iväg med soffan så jag och svärmor fick städa lite: Jag städade mest och hon myste mest med Charlie, så som det ska vara. Jag tycker att har jag skitat ned är det jag som ska städa.

Sen kommer dom tillbaka med den nya soffan lagom till att jag och svärmor skulle hämta pizza. Svärmor kände att hon var hungrig och hon har diabetes så då väntar man inte för lång tid. Vi monterade inte ihop soffan för vi var tvugna att åka till svärmor och svärfar så Peter fick fixa bilen. Peter fixar bilen, vilket tar längre tid än det skulle för att någon del vägrade att släppa (så bra kan jag förklara det). Men iaf, väl hemma klockan kvart i tio på kvällen, Charlie vill ha mat och sova, Peter börjar öppna förpackningarna till soffan. Lagom till att Charlie lagt sig så upptäcker Peter att det är FEL soffa, den långa divanen är åt fel håll.

Här sjunker modet för oss båda, jag hade ju sett fram emot att montera ihop soffbordet jag köpte på IKEA när jag, svärmor och Charlie åkte dit. (Jag är lite copycat för jag valde ett likadant som pappa och liselotte har, men det var för att det var litet, runt och vitt. Eftersom soffan är svart och fyrkantig behövdes det brytas av lite)

Idag var Peter in till affären (finns två, en som har öppet på söndagar men inte har lagret, och den affären med lagret har bara öppet mån-lör). Nej det gick inte att fixa den nya soffan idag, men det skulle dom lösa imorgon. Alltså imorgon kommer lösningen att presenteras. Så jag vet inte nästa gång jag får sitta i en soffa i vårt vardagsrum. En fjärdedel av vardagsrummet är massa inplastade soffdelar, och det hade ju varit okej om det varit vår soffa.

Kommentarer
Postat av: sussi

men shit vad hemskt! Hatar den känslan, som när precis håller på att somna och faller ner för ett berg.

2009-08-23 @ 18:53:03
URL: http://zusiq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0