Mormor

Igår var jag, Peter och Charlie till min mormor, aka Charlies gammelmormor. Det var kul att se henne igen, blir tyvärr allt för sällan. Hon var dock inte glad över att vara gammelmormor för 3 gånger, antar att man känner sig lite gammal då. Men tycker ju hon borde vara van då hon blev mormor när hon var 39 men icke då :-P Men hon tyckte det var lite tråkigt att Charlie sov hela tiden :-P Jag tyckte det var skönt dock eftersom vi satt ute i solen och han låg i vagnen. Hade han varit vaken hade vi ju varit tvugna att sitta inne för han ska ju ogärna ha sol på sig... Eller ja, han ska inte ha sol på sig. Det är faktiskt lite jobbigt när man går till BVC eller ICA. Framförallt till BVC för då måste man alltid dra vagnen bakom sig när man går dit. Som tur är så är det ju ingen lång bit dit. Tar ju bara 4-5 minuter att gå. Nästa gång ska jag ta mig tusan ta sjalen.

Just nu håller jag på att se på "The Tyra Banks show", tycker bara om den showen varannan gång, ibland är hon lite väl präktig och ska dömma alla. T. ex var det en gravid kvinna med som var tvungen att sälja sin kropp för att få råd med allt till bebisen och så. Visst det är väl den sista lösningen och hon kunde säkert ha gjort något annat, men då var Tyra jätte fördömmande och tyckte att det var sååå illa och hon skulle skada bebisen och allt möjligt. Som sagt, tycker kanske inte att sälja sig är det första man ska testa för att få pengar, men den här kvinnan kände att det var hennes sista hopp och hon satt hos Tyra Banks och grät för hon redan mådde så dåligt över det och Tyra bara fortsatte hälla skit över henne. Hade hon varit mer som Oprah (som förövrigt också kan vara VÄLDIGT pråktig) kanske hon hade berättat för denna kvinnan vilka lösningar som fanns och hjälpt henne. Kanske ge förslag på jobb som finns och till och med fixa att hon har en anställning efter mammaledigheten (jag tror nog att Tyra kan fixa det...).

I alla fall, hela det programet störde mig som många andra av hennes program. Men förra veckan satt hon och Oprah, i Oprahs show, och pratade om att Rihanna blivit misshandlad av sin pojkvän och om andra killar som misshandlat sina flickvänner. Då var det helt plötsligt synd om Rihannas pojkvän! Så det är synd om en kille som misshandlar sin flickvän men inte en tjej som gör allt för sin barn? Jag säger inte att det enda är mer rätt än det andra, men Rihanna kommer ha men för livet pågrund av misshandeln, bebisen i magen kommer aldrig minnas vad som hände när hon var i magen. Och som jag förstod det skulle mamman försöka hitta jobb efter graviditeten men det var ingen som ville anställa henne för hon var gravid. Det var inte så att hon alltid drömt om att sälja sin kropp så hon behövde något att skylla på. Aja, jag tycker det är ganska dubbelmoral. Ska man fördömma det ena ska man fördömma det andra också.

Det var allt för den här gången, ni behöver inte hålla med mig men jag behövde ventilera lite :-P (förövrigt, idag håller jag med Tyra, handlar om att ungdommar inte borde sms:a nakenbilder och sexsms när dom är typ 14. Tycker man ska vara försiktig med nakenbilder för får fel person dom så är det kört. Och i den åldern kan man inte lita på en kille bara för att man är kära för sen kommer kanske den killen göra slut, bli ihop med en annan tjej som kanske ogillar den första tjejen och får den killen att lägga ut bilderna på internet eller nått.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0