Det är så vi gör det i vår familj

I lördags jämn innan jag skulle åka på kalas ringde pappa. Då hade dom gift sig. Och vad svarar man på det? Alltså jag sa faktiskt grattis, men man blir sååå chockad. Har fortfarande inte riktigt smält det än, frågade till och med Liselotte varför dom festat i helgen, haha. Men men. Man borde ju inte bli chockad egentligen för syrran och hennes gubbe gjorde ju något liknande, hon skickade sms istället hon. Pratade med mamma igår och hon frågade om jag visste att pappa skulle gifta sig och jag svarade då att jag inte visste det. Då passade hon på att fråga om jag inte hade gift mig. Och nej det hade jag ju inte, inte än på ett bra tag. Men förklarade för mamma att om jag ska göra som seden är i vår familj kommer jag skicka mejl från smekmånaden :-D

Men man får ju inte klaga egentligen. Man gifter sig ju bara för sin egen skull, och om dom nu "smiter iväg" och gifter sig utan en stor fest och allt då vet man ju att dom verkligen gör det för att dom älskar varandra och vill spendera livet ihop. Nu menar jag inte att alla med stor fest inte vill spendera livet ihop. Jag vet inte egentligen vad jag menar, men det är ju så att man gifter sig för sin egen skull och det är ju tydligare om man inte har en stor fest med massa presenter osv. Iofs, har man en stor fest för att få presenter går man nog back rätt mycket för det kostar ju multum :-P

Aja, det var det de. Som sagt, får ni ett mejl från Hawaii eller nått så vet ni ju vad som hänt :-P

Kommentarer
Postat av: Kusin Åsa

En väldigt smidig och bra sed, perfekt att smita iväg och gifta sig i all hemlighet...=)

Läste ditt inlägg om förlossningen, samma fart var det på min gosse....snabbt ut...

Skönt att eran lill prins sover så gott, för det mesta iaf ;-)

Kram Åsa

2009-08-18 @ 02:43:17
URL: http://angelroom74.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0