bra dag?

Får se om idag blir en bra dag, tror det blir mindre sömn för Charlie idag för han sov hela natten (från 20:00-06:00) utan att äta eller nått. Tror han är ganska utvilad. Får se. Natten till igår sov han också ganska bra, men vid nio tiden på morgonen så skrek han, sovandes, och vaknade inte heller utan tystnade bara när han fick mat. Så han var så antingen hungrig att han inte orkade vakna eller så var han så trött att han inte orkade vakna för att äta ;-P

Synd bara att jag inte somnade samtidigt som Charlie, d¨å hade jag varit väldigt utvilad. Men fick i alla fall sju timmar sammanhängande sömn :-D

Förövrigt, testat ny kattsand nu, Everclean. Jag har alltid tyckt den var för dyr, men dom få kronorna dyrare det blir rör mig inte i ryggen faktiskt. Det är trevligare att ta kattlådan när det inte stinker. Det kommer ingen doft över huvudtaget och den klumpar jättebra. Förut använde vi Katty som klumpade bra men gav lite doft. Sen ändrade dom formulan så den klumpade inte lika bra längre och doftade jättemycket. Så Everclean är grejjen :-D Vad jag har förstått använder man en kartong för att fylla lådan, sen tar man ju bort kiss och bajs eftersom och då får man fylla på. Och det går ca. 1 kartong i månaden. så första månaden behöver man två och alla andra 1. Och det ska räcka med en kartong till 2 katter tydligen :-D Vi får se :-D Men hitills är jag nööööjd :-D

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej ! Håller med att den sandeb är helt kanon, kommer aldrig köpa nån annan. Hihi vi har den sorten som luktar lite lavenden kissen våran luktar så gott när han kommer från lådan sin =)

Skönt att få sova så länge trots killen din inte är äldre, men kan nog lova dig att han lär nog sova idag iaf.... har den erfarenheten att ju bättre Emil sov på nätterna desto bättre blev hans middagslurer på dagen.

Ha en toppen dag !

Kram Åsa

2009-08-31 @ 11:01:12
URL: http://angelroom74.blogspot.com/
Postat av: Baso

Den funkar skitbra. Använde den när det bodde 4 katter här, och det var luktfritt och fint :D

2009-08-31 @ 14:32:15
URL: http://www.baso.nu
Postat av: sussi

har lärt mig att everclean är faktiskt det bästa, men gillar inte dem med parfym i. min katt luktar diskmedel!

2009-09-03 @ 14:39:02
URL: http://zusiq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0