Pluggar

Ska göra en BoR uppgift, begrepp och reflektion tror jag det betyder. Så nu har jag skrivit massa begrepp så som fotosyntes, cellandning, växthuseffekt osv. Sen ska jag skriva en reflektion om mina valda begrepp, men jag tar en liten paus nu. Har varit på en föreläsning idag om toxiner, det var ganska intressant men lite taget ur sitt sammanhang tyckte jag. Sen tog jag en glass tillsammans med en annan grupp som skulle ha labben nu, kände att jag inte direkt hade bråttom hem till ensamheten. Peter ligger och sover och när han kommer upp ska han till garaget. Jag är typ gräsänka hela dagen så jag har tid för uppgiften som inte ska vara inne förens tolvslaget imorgon, men tänkte bli klar med den idag för imorgon blir en heldag i skolan då jag ska ha en föreläsning, sen lång rast innan labben. Sen är det ännu en lång rast innan jag ska på en annan föreläsning. Men funderar på hurvida jag ska gå på den föreläsningen eller inte då det blir en väldigt lång rast. Imorgon ska vi tydligen döda djur. För att se hur giftiga olika saker är. Man mäter tydligen det genom att se hur många individer som dött efter 24 timmar.

Jag förstår inte riktigt, läste i Metro att djurparkerna har ett överskott på björnungar och därför antagligen måste avliva några. Varför låta dem fortplanta sig då? Det är ju nästan lika illa som att skaffa en sommarkatt. Men men, hoppas dem tänkt igenom det bara. Finns det p-piller för björnar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0