Jaha...

Har precis ringt till sjukvårdsrådgivningen, det ska tydligen inte vara några problem med mig som inte kan vänta tills imorgon så jag kan ringa till min barnmorska. Hoppas verkligen det är så också. Ska ju även till labbet och lämna prover imorgon eftersom barnmorskan misstänker att jag har urinvägsinfektion. Så då kanske man kan få svar på lite frågor. Eller så är det som hon sa på rådgivningen, att det bara är att livmodern ömmar pågrund av livligt barn ;-) Men konstigt då att det gör inte ont när h*n rör sig? Aja, det är så det får bara nu.

Träffade Tommie på bussen idag, var ju evigheter sedan man träffade honom. Sen var jag till skolan, eller ja, det var ju därför jag tog bussen :-P så nu är vi klara det med som vi ska vara klara med. Sen åkte jag hem, var hemma innan 12 :-D Kändes gott :-)

ser på Oprah om burhöns nu, förstår inte hur någon kan försvara det? Varför ska dem bo i bur för? Höns är gjorda för att gå ute, människor är gjorda för att gå ute. Ska vi ha höns i bur bara för att tjäna pengar borde vi ju diskutera om två personer verkligen behöver en tvåa? Om höns nu ska få bo på ungefär lika stor yta som dem är stora borde vi alltså bo i en lägenhet på 3 kvadratmeter eller så, en säng och sen en toa brevid. Aja, tycker i alla fall det är fruktansvärt.

Kommentarer
Postat av: zusi

tyvärr så har ju "frigående höns" (inomhus) ungefär lika illa. Där har man ju bara packat ihop alla hönor på ett golv - där de måste klättra över varandra...

2009-04-16 @ 07:55:58
URL: http://zusiq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0