Scrapbookingmässa i Karlstad

Den här helgen (alltså imorgon också) är det Scrapbookingmässa här i Kaaaarlstad ;) Jag hade läst om att de 1000 första fick goodiebag så jag var där en halvtimme innan de öppnade. Som tur var så var jag inte ensam om den idéen så det var som så att de släppte in oss såpass att vi fick betala inträde och fick vårt paket. Sen fick vi sitta i foajen och vänta till kl 10. Sagt och gjort :)
Jag skulle ha lila enfärgade papper. Jag vet inte riktigt vad dessa kostar på panduro, men mer än 5 kr iaf. Jag ska ha 45 (till festhäftena på bröllopet). Det skulle bli; 225 kr. Jag kollade snabbt igenom utbudet. Jag hittade enfärgade för 5-6 kr styck och tyckte det var lite väl saftigt (och detta stödjer min tes om att panduro är dyrare). Ser då hur det finns för 3 kr pappret. Detta sänker priset med nästan 100 kr, 135. TAGET! Blev tre olika lila nyanser :)

Sen träffade jag en klasskamrat och hennes vän som var där och jag fick gå med dem :) Efter dagens slut hade jag köpt på mig;
* 45 enfärgade papper till festhäften
* 10 mönsterark (kostade billigt ;))
* 4 enfärgade för eget bruk (två rosa och två turkosa, för att matcha arken jag köpt)
* 1 ark med utklippsgrejjer till jul (man kan faktiskt vara ute i god tid)
* 1 stämpeldyna
* 3 frp 3-D kuddar
* 1 ark med "tags" (typ som lappar som sitter på gammla resväskor)
* Ett speciellt mönsterark "till" Charlie
* och självklart gratiskartongen som jag inte behövt stressa till, när vi gick fanns de fortfarande kvar ;)

Nu har jag använt lite av det ;) Jag började med att använda "Charlies" papper. Det skulle bli en skylt till hans rum. Lägger inte upp någon bild nu för den gör sig nog bäst i dagsljus. Blev superbra! Sen gjorde jag en layout (LO) om min studentbal (jag menar, det var för jobbigt att städa med en gång så då var det bäst att hålla sig sysselsatt) ;)

I gratispaketet var det 9 papper i två storlekar, 3 band, 1 fjäril i kartong, gröna löv i kartong, blommor i tre olika färger och storlekar, breds (jungfruben med "pynt) i rött och silver, platskristaller formade som blommor och tre olika snören (rosa, grönt, vitt). Det var ett "vårkit".

Kommentarer
Postat av: Nellie-Sockertussen

Hej!

Jag tänkte tipsa dig om att jag har en tävling på min sida där du kan vinna ett supersnyggt förkläde =)

Trevlig helg

/Nellie

2011-03-05 @ 23:05:29
URL: http://sockertussen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0