Första tankar

Nu har jag gjort en hel sminkning med BARA E.l.f. Det ni ;) Här är en förebild:


På grund av att min hudvårdsrutin visat sig inte fungera så bra på mig så förstärktes min blandhy. Jag har finnar i pannan och på kinderna men är supertorr på näsan. Lugn bara, jag ska kila ned till stan imorgon (eller blir det upp?) så jag ska nog få bukt på det.

Här är istället en efter bild:

Detta är ändå ett BRA resultat. Rodnaden är borta, visst syns det lite finnar, men hey, skulle de inte synas skulle jag se ut som en bredspacklad vägg. Bry er inte om de snea glasögonen, de ska snart bytas ut :D

Det jag använde var;
Basen
* All Over Cover stick "Ivory" Det funkar väl som det ska antar jag, men jag måste testa mer för att veta om jag tycker om formulan på det :)
* Tinted Moisturiser Spf 15 "Light Beige" Gör vad den ska. Eftersom det är en tinted moisturier så ska den inte täcka lika bra som en foundation. Tror den här kommer bli ovärderlig så fort jag fått ordning på min hy.
* Clarifying Pressed Powder "Ivory" Tyckte jag var jättebra, ansiktet känns inte jättepudrigt. Men jag använde inte applikatorn som följde med utan en puderborste.


Ögon:
* eyelid primer den är UNDERBAR. Jag älskar den. Värd betydligt mycket mer än jag betalat för den.
* Brightening Eye Color "Butternut" Kan jag inte säga så mycket om ännu eftersom jag bara haft den på ögonlocket i en kvar, men något som slår mig är hur pigmenterad den är jämnfört med de ögonskuggorna jag har från mina "Get the look" lådor.
*
Lengthening And Volumising Mascara Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den ännu. Vissa dagar funkar den jättebra och vissa gara skiter sig allt :P
* Eyebrow Kit "Ash" LOVE LOVE LOVE. Skit praktiskt. Först använder du en färgad gel för att få ögonbrynen att sammarbeta, sen fyller du på med en puderfärg :D


Läppar:
* Minty Lipgloss "Miami" Inte lika klistrig som den jag testade igår, en fin transparant färg som bara ger skimmer och en härlig tandkrämsdoft :)


Kinder:
Natural Radiance Blusher "Bronzed" Inte lika högpigmenterad som MUS blush och därför måste jag lära mig hur mycket man kan ta, men det är en fin nyans. Bra att ha under kindbenen, innan hade jag bara nyanser som passade på kindbenen.
Shimmering Facial whip "Pink Lemonade" Svårdoserad. Blir lätt påtok för mycket. Men den funkar ju :)


(Bilderna ska vara klickbara)




Kommentarer
Postat av: Karin i klassen

Duktig du är Malin :) det blev jätte fint! Vill gärna se detta live snart! Kram

2011-02-24 @ 11:10:49
Postat av: Helena

Jag fick detta idag! :D Yeah

2011-02-25 @ 10:21:47
URL: http://leaahsbox.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0