Dag 24: Ett brev till dina föräldrar

ojoj vad jobbigt det blev. hur ska man kunna skriva ett brev till sina föräldrar på en blogg. Jaja, jag försöker.

Mamma och Pappa!
Jag behöver inte berätta för er att ni ÄR världens bästa föräldrar för det vet ni. Däremot kanske ni inte vet varför. Det vet kanske inte jag heller, men jag har några förslag. Jag är tacksam över värderingarna ni ingöt i mig. Ni har gjort att jag anser att alla är lika mycket värda. Jag har respekt för ALLA människor pågrund av vad ni lärt mig. Det gör mig gott nu. Nu menar jag inte att jag inte har en enda fördom för det har jag. Men jag hatar inte en hel folkgrupp. Jag är tacksam över att slippa det hatet.

Sen är jag tacksam över att ni inte skämde bort mig. När jag fyllde 18 år fick jag 1000 kr av pappa. För mig är det mycket. Det är bara något man får när det är speciella saker. Som att fylla 18 eller jämna nummer. Man får det inte när man fyller 12 och inte när man fyller 22. Utan man får det vid 18 och 20. Vid 30 vet jag inte för jag är inte så gammal ännu. Men vissa barn får presenter för det dubbla. När dom fyller 7. Jag tror att de aldrig behöver jobba för något. Det har jag behövt och det har jag haft nytta av. Har jag en cykel måste jag behandla den rätt, för det är inte BARA att köpa en ny. osv.

Så tack för det, för det är två saker jag finner är viktigt att ha i bagaget.

Kommentarer
Postat av: Linda Hermanson

Väldigt fint skrivet om dina föräldrar =)

2010-12-12 @ 21:19:39
URL: http://bonnlurkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0