Dag 23: Vad har du sug efter?

Jag en en sockermissbrukare så ja, efter godis har jag allt som oftast sug :P Men nu ska jag ge mig själv till nyår, sen blire att leva nyttigt. Inte godis, läsk, saft osv. Fast en unnardag ska jag nog ha. Kanske ska ha att jag får unna mig en tio-kronors chokladpralin i veckan ;) Nej men allvarligt. Jag ska snart gifta mig, då kan jag inte hålla på att pendla i vikt. Jag ska alltså inte äta nyttigt för att gå ned i vikt utan bara för att hålla en vikt. Eller ja, godismagen jag fått den senaste månaden kan ju få försvinna kanske ;)
Annars kan jag ibland få sug efter att fixa iordning. Hemmet alltså. Men det syns aldrig. Jag sitter då och planerar vilken TV-bänk som skulle passa, vilka hyllor jag skulle vilja ha till osv. Anledningen till att det aldrig blir så är bland annat att man tröttnar när man inte kan köpa allt på en gång. Vad hjälper det med en tv-bänk när inget annat hör till den? Jag är alltså inte tålmodig nog :P Sen kan Peter ha en effekt också. För han säger bara "Nej den var inte fin", han säger aldrig vad som är fint. Jag brukar skojja om att jag ska ändra hemma medan han inte ser. Snart gör jag fan det. Sparar ihop massa pengar och sen någon gång när han gör en resa till Norrland så hyr jag in en lastbil som kör bort allt gammalt och så hemkörning på det nya ;) Eller kanske inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0