Köphysteri

Jag måste köpa en sele. Jag fick ju en åkpåse av min syster, den är det inte meningen att man ska ha någon sele i. Många har ju hål i ryggpartiet för det men inte den här. Det gör att Charlie glider ned lite. Men jag vill inte heller dra igenom vagnens sele även om man kunde för då skulle man inte kunna ta ur den lätt och det måste vi kunna eftersom vi har vagnen i bilen och då blir åkpåsen kall om den sitter kvar. Då fick jag tipset om att det finns löstagbara selar att köpa. Tänkte tyst för mig själv att det funkar ju inte att köpa det nu när vi har dåligt ställt. Då kom jag på att Charlie fick ju ett presentkort på Babyproffsen av iida, Jesper, Thindra och Alvin. Så idag ska vi köpa en sån och kolla på en skötbädd eftersom vi idag även får tvättmaskinen (den vi fick av pappa har gått sönder) och den är inte toppmatad utan frontmatad, därför kommer vi ha två skötbord, ett i sovrummet för morgonblöjan och ett i badrummet för alla andra blöjor. Så då behöver vi en till skötbädd och jag är inte helt nöjd med den vi köpte på IKEA så jag vill ha en annan i badrummet eftersom vi kommer byta 90% av alla blöjor där.

Kommer bli skitbra för då kan vi börja använda torra tvättlappar som man blöter, bättre för miljön, Charlies hud och plånboken :-) Får köpa lite babyolja bara för det kan behövas om det är jobbigt bajs. Nej nu ska jag gosa med min plutt :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Han är super sööt!

Kolla gärna in på min blogg, har frågestund idag.



Hälsa Charlie :)

2010-08-28 @ 15:51:29
URL: http://josefinenilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0