Dikt

i nio månader bar jag dig i min kropp,
mina rörelser vaggade dig till sömns.
du är hälften mig, och utan dig känner jag mig halv.
jag saknar dig när du sover bara några meter bort,
jag saknar dig när du sitter två meter bort.
Alltid vill jag ha dig i min famn,
ge dig pussar och kramar. Älska dig.
Och jag tror du älskar mig.
Du ler när jag pussar dig, somnar på mig,
slutar skrika när jag tar upp dig.

Alltid kommer jag vara klippan du kan luta dig mot,
hur mycket det än stormar kommer jag aldrig rasa,
jag kommer alltid ha två öron att lyssna med.
Jag kommer alltid vara din mamma,
komma med råd du inte vill lyssna på,
skämma ut dig inför kompisar utan att veta det.
Men en sak lovar jag dig, allt gör jag av kärlek.

inga ord kan förklara kärleken man känner till sitt barn

Kommentarer
Postat av: Baso

Åh vad fin :) har du skrivit ?

2009-10-30 @ 08:50:33
URL: http://www.baso.nu
Postat av: vicky

naaaw =)

2009-10-30 @ 17:59:06
URL: http://sifas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0