BB-väskan

Håller på att skriva ihop listan för vad som ska med till BB. Har kommit såhär långt:

Till mig:
- Ombyte
- Bindor
- Amningsilägg
- journal och patientbricka
- Fula strumpor (hatar mina fötter så jag ska fan ha strumpor på mig!)
- Lipsyl (alla säger att de blir torra om läpparna av lustgasen)

Till Peter:
- Rent ombyte (finns de som får barnbeck och grejjer på kläderna)
- Mat (finns frys där så han får några panpizzor eller piroger :-P)

Till bebis:
- Kläder
- Blöjor
- Filt

Övrigt:
- Kamera x2, först den stora och sen min lilla + massa batterier till den
- Babyskydd (kommer ligga i bagaget från början av juni bara utifall att :-P jobbigt om Peter ska behöva åka hem själv och hämta det för att sen komma tillbaka)

Kom gärna med tips på vad som behövs mer :-D

Känns lite jobbigt att om max 7 veckor håller jag och Peter i vårt lilla mirakel. Bebisen har ju ändå levt i min kropp i så många månader men jag vet inget om honom eller henne. Ska bli kul att få lära känna honom eller henne. Är det en skrikbebis? Är det en han eller en hon? Liten eller stor? osv osv.

Barnmorskan tror att det blir en normalstor bebis. Tycker jag låter fantastiskt. Hellre en 3500 grams bebis än 4500 :-P

Kommentarer
Postat av: Giia

Tofflor och tidsfördriv!

2009-05-22 @ 22:14:08
URL: http://idagabrielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0