23 dagar kvar...

Anna frågade mig i tisdags om jag förstod att jag snart ska bli mamma, och allvarligt jag tror inte jag gör det. Nog för att jag känner att det är en bebis i magen, man kan känna (åtminstonde tror jag att jag känner) vad som är en rumpa t. ex. Så jag vet ju att det är en bebis där inne på riktigt. Men jag kommer nog inte förstå förens h*n är ute. Sen känns det som tiden går så fort, fast ibland vill jag bara snabbspola :-P Känns som det var igår vi var på ultraljudet, men det var det ju faktiskt inte :-P Samtidigt som jag nästan varje dag tänker "Kan inte h*n komma ut nu", men det är oftast för att det är lite jobbigt med halsbrännan eller sammandragningar :-P

För samtidigt så tror jag att det är mycket enklare att ta hand om ett barn i magen, i alla fall när allt fungerar :-P Allt jag behöver göra är att äta och dricka så är det bra. Och då självklart inte äta allt eller dricka allt. Men med mina matvanor gör det inte så mycket att vara gravid, vad alla brukar klaga över att dom inte kan äta tycker jag inte om. T. ex dessertostar. jag äter enbart hushållsost, färskost eller mjukost. Alla dessa är tillåtna :-P Rökt eller gravad lax äter jag inte ens om jag får pengar för det :-P Fisklistan däremot har jag lite svårt för, men jag har nog under graviditeten ätit fisk tre gånger, så även om jag någon av dom gångerna fick i mig en "ät max tre ggr om året fisk" så är det ganska lugnt.

Det var en bra dag igår trots att Peter var borta, brukar alltid bli orolig för bebisen då för jag funderar på hur jag ska ta mig till sjukhus och grejjer (trots att jag vet att jag kan ringa både mamma, pappa, taxi och Peters mamma :P), men igår behövde jag inte oroa mig för det var en pigg bebis i magen :-P Nu är det ju inte kullerbyttor man känner längre utan det är sparkar mot revbenen och en rumpa som putar ut :-P Och hicka :-P Förstår inte varför h*n får hicka av att JAG äter :-P

Nu ska jag gå och äta frukost sen skriva det sista om bergvärme. Finns det ett enda uppvärmningssätt som inte krväer el?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0