sova sova säng säng säng

Typ så känner jag mig, men jag ska ju inte lägga mig, herre gud, ska ju fira lilla T om bara någon timme liksom. Hallååå! Det skulle ju verkligen inte funka. Men som ni kanske märker så är jag lite trött ;-) Hur fan kan man bli trött av vad jag gjort idag? För att ni ska förstå så måste jag ju först förklara vad jag gjort idag ;-)

Dagen började med att vi satt och såg på dansgruppernas uppvisning. Gud vad duktiga dem var :-D Vill också kunna dansa :-D Sen fortsatte dagen med att vi kollade på tre dramatiseringar. Måste ju självklart flika in att detta var sista dagen på gestaltningsveckan och att alla jobbat i olika grupper som fått tilldelat sig antingen dans, drama, media eller bild. Idag var The Day, redovisningsdagen. Dramat var ju självklart också kanonbra, alla tre grupperna :-D Sen vart det lunch, finns väl inget att tillägga om det egentligen ;-)

Efter lunchen så skulle vi se på vad mediagrupperna åstakommit, 2 skitbra filmer faktiskt. I den ena så blev Frankensteins monster kär i en tjej på Titanic (känns den igen kanske?) och i den andra så rappade Pippi om att alla borde ha råd med kaffe :-D Verkligen roliga, jag skrattade från första till sista stund :-D

Äntligen kommer vi fram till dagens sista och mest intressanta moment, självklart, BILDEN :-D Vår grupp av bildgrupperna börjar och allt verkade som det gick bra, fick mycket positiv feedback :-D Nu kan man ju faktiskt försöka beskriva vårat arbete och jag ska som sagt försöka. Vi har läst en bok i kurslitteraturen som heter Extremt högt och otroligt nära som handlar om en liten pojke som heter Oscar (8 år gammal) och som förlorat sin pappa i World Trade Center olyckan och nu försöker ta reda på vad en nyckel han hittat betyder. Oscar använder sig av många fraser och svåra ord och vi finner (eller ja dem andra som faktiskt läst boken finner) att det kanske beror på att hela hans liv är en besvärlig situation och han därför slänger med dessa ord. Så vi gjorde ett rum (ganska litet rum) av skärmar där vi ställde en hönsnätsgubbe med vita kläder på sig (Oscar har vita kläder) och tegelstenar i skorna (han har tunga skor). Hans huvud fanns inte utan istället stack det upp bokstäver som bildade frasen "Vilket jag vet en del om" för det säger han ofta. Sen på golvet, väggarna ligger massor av uttryck och ord som han säger i boken. Hoppas att Sara tog bilder så jag kan visa er istället för jag tror ingen fattar nu faktiskt :-)

Sen efter oss var det den andra bildgruppen, dem hade gjort en stooooor Frankensteins monster i paper mache :-D Skitfrän :-D

Något som irriterade mig idag var att många gick efter median, typ som att "Vill jag se på massa tavlor eller?!" eller "Bild är inge viktigt". Det gör mig så jävla förbannad för vår grupp har också lagt ned en massa tid på att få allt att bli bra, vi har också kämpat den här veckan. Vad gör att vi inte förtjänar respekt nog att man kommer och kollar. Vi kikade ju på deras arbeten liksom. Så jävla respektlöst, och dem ska bli lärare! Okej om man har en bra anledning, typ "Åker inte jag nu kommer jag inte hem på 5 timmar" eller "Jag har en läkartid", men när man åker tidigare för att man inte orkar eller för att man måste göra sig iordning inför att gå på krogen, då är man respektlös. Det var väl dagens minus då :-D

Dagens plus har ju varit alla skratt som dramagrupperna och filmgrupperna bjöd på, och dem fina uppvisandena från dans och den andra bildgruppen :-D

Men tillbaka till frågan, hur fan kan jag vara trött?! Nej nu ska jag vänta på att Peter kommer hem och sluta trakasera er :-D

Kommentarer
Postat av: doris

full rulle mao. =)

ska ni med på barnmässan den 27-29 mars föresten?

2009-03-07 @ 02:28:11
URL: http://dorisnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0