Kattungar

Det verkar jobbigt för folk att behålla kattungarna hos mamman dem sista 4 veckorna. För att reda ut det här: en hundvalp ska vara kvar hos sin mamma tills 8 veckor, en kattunga i 12. Man kan ta kattungen vid 8 veckor men det blir inte alltid bra. Jag har ganska bra bevis på det då vi fick turbo när han var nästan 13 veckor och Diesel var nog inte ens åtta veckor. Diesel är som jag tidigare förklarat en hund nästan. Inte alls lika självständig som turbo, när han var liten försökta han snutta på Turbo för att han inte vänjts av från sin mamma osv. Både Diesel och Turbo är ju underbara katter, men när jag ser hur Diesel är kommer jag nog aldrig mer ta en katt innan 12 veckor. Det är ändå fyra ganska viktiga veckor. Jag tror det är därför Turbo har en sån koncentration när han jagar (insekter) och Diesel inte kan glömma bort allt annat, för hans mamma hann inte lära honom det.

Man förstör ju inte hela katten genom att ta den tidigt, men det är ju mer en hund än en katt tycker jag :-P Han leker apport, följer alltid med en överallt osv. Men ska man se det possitiva är han mkt minder gnällig jämnför med Turbo, om detta nu beror på det vet jag ju inte :-)

Men vad jag vill säga till er är att vänta dem extra fyra veckorna, det är värt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0