vad är en bra nyhet?

Den frågan har jag OFTA ställt mig nu på sistonde. Hur tusan tänker de egentligen när de skriver sina jäkla artiklar. Nu har det varit om någon (eller några?) minister på metros framsida ett par dagar. Då menar jag den framsidan som är på behållarna där man hämtar tidningen. En dag var det någon minister och hans sällskap som druckit massa vin, tror det var 60 glas. Då började jag fundera, om det var under en lång tid (säg en hel kväll eller nått) och de kanske var 10 pers, då är det ju knappast orimligt eller? En annan dag var den en minister (eller om det var samma, orkade inte ens läsa den dagen) som bodde på lyxhotell. Jaha?

Är det bara jag i hela världen som INTE bryr mig eller?! Jag skiter i om miljöpartister kör en volvo som drar 1,2 liter bensin per mil, jag skiter i om en minister dricker stora mängder vin och jag skiter fullkomligt i vilket hotell jäveln bor på. Nyheter för mig är t. ex:

"Röda korsets pengar hamnar i VD's ficka"
"Det finns ett botemedel för aids"
"En ny tsunami tog 140 000 människors liv"
"Svältande barn i afrika kan räddas av ett magiskt piller"

Fattar ni? Allt detta är nu påhittade nyheter men just grejjen. Den ena dagen det stod om någon minister har jag för mig att det på den riktiga framsidan stod om en 11-åring som blev sexuellt utnyttjad. Det är en HEMSK nyhet, men för min del är nyhetsvärdet större i det. På samma sätt som jag skiter i om kungen har gått på strippklubb. VEM FAN BRYR SIG?!

NWT (Nya Wermlands tidningen) skrev om hur halva karlstad blir utan julbelysning. Nemen vad synd! ORKA bry sig. Det är ju för fan bara litte lampor. vore väl ett statement i dagens läge att faktiskt inte ha några extra lampor alls, vi skulle väl tänka på miljön, eller behöver man inte det under jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0