Trött

Usch är jävligt trött nu :P Igår drog jag iväg till KRP för fest och var väl hemma igen runt 2, men ska ju inte tro att jag var smart nog o lägga mig då. Nej då, lite film blev det innan det var dags att sova. Nu har jag iaf sett klart Schinder's list. Har ju sett den när jag gick i åttan eller nian, men efter resan i polen kändes det som att det var dags att se om den. Vi pratade ju mycket om just Oscar Schindler och hans fabrik, vi var även utanför där hans fabrik låg. Han är ju det bästa exemplet på att en hjälte kan vara mer än man tror. När man först hör om honom tänker man ju: "han utnyttjade judar som arbetskraft" men i slutändan räddade han 1100 stycken. Det är väl att vara hjälte?

Idag har jag sovit till typ ett, tog ett bad och sen satte jag tänderna i Maria Gripes "Agnes Cecilia - en sällsam historia". En underbar bok måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: Robert

Jag vet hur det känns, jag gick till sängs vid 5, sov till 14 och är fortfarande trött: P

2011-10-09 @ 18:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0