Besök

Jag är ganska säker på att jag fick besök idag av Marcus. En liten fågel kom och satte sig på balkongräcket, och det kändes som att det var han. Kanske inbillar jag mig, men det gör mig glad i alla fall. Som att han stannade till för att visa att han fortfarande finns.

Jag vet att tro på andevärlden rimmar illa med att tro på Gud, men så är det i alla fall. Och på tal om det, fick frågan för några helger sedan om varför jag tror på Gud. Den frågan är väl lika svår att besvara som varför någon inte gör det. Men ATT tro på Gud ger en tröst när livet går emot en. Jag vet att JAG bestämmer stor del av min framtid. Det är jag som avgör om jag pluggar tillräckligt för att klara en tenta osv. Men när de stora sakerna går emot en som man själv inte rår över så är det skönt att veta att allt har en mening. Men ja, det är min åsikt. Men jag kan aldrig besvara VARFÖR jag tror. För svaret är så luddigt; för att jag inte hittar någon anledning till att inte göra det.

Kommentarer
Postat av: sandra nensen

när Moa döptes och vi satt i de där lilla rummet innan prästen skulle hämta oss så kom det en fågel som nästan flög in i fönstret och stod lixom i luften utanför och kolla in och jag utbrister helt plötsligt att där är min mamma!! Det bara kändes så :)

2011-10-09 @ 20:57:06
URL: http://sandranensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0