Jag är inte tråkig

Jag vet att alla inte vill leva så som jag lever mitt liv. Jag vet att alla som är 22 inte vill ha barn och planera giftemål. Tro mig, jag vet att det är så. Men sitt inte mitt framför mig och förklara för mig hur tråkigt mitt liv är, eller hur ni hellre skulle dö än att leva så som jag lever. För mitt liv är långt ifrån tråkigt. Jag skrattar varje dag åt alla upptåg Charlie har för sig, jag ler fler gånger än jag kan räkna. Om ni inte är redo för det här än, det får stå för er, men jag är nöjd med mitt liv. Visst, jag är inte ute varje helg, inte ens varannan. Men det har inte direkt ändrat sig för att Charlie kom in i bilden. Första gången jag var på krogen var när jag var gravid. Jag och Giia dansade och drack fanta. Så jag har alltid varit såhär "tråkig".

Men för mig är inte lycka att bli berusad och göra dumheter. Lycka för min del behöver heller inte vara att fika med en kompis. Ja, det gör mig också lycklig (fikan alltså) och det är något jag ibland behöver, men jag har all lycka man kan tänka sig i vardagen. Jag har en son som jag måste vägleda genom livet, han ger mig mer lycka än jag någonsin haft. En karatefylla kan aldrig slå det. Det finns en liten pojke på snart två år som kallar mig för mamma, som pussar mig och som till 100% litar på att jag gör det som är bäst för honom. Det är en jäkla press jag har på mina axlar. Jag har ett uppdrag att forma en god medborgare, en bra vän och en självständig individ. Nu ska vi inte glömma att vi är två med ansvaret som vi sen deligerar ut i små doser, men ändå.

Mitt liv kretsar kring så mycket mer än tentor och studenttorsdagar. Ni kanske tycker det är tråkigt, då är det så. Jag tänker inte tvinga er att skaffa barn. Men jag har aldrig varit lyckligare och jag förstår inte hur jag klarade mig innan den 28 juni 2009. Ni gör vad ni vill med era liv, men förstå att vi alla har olika mål, drömmar och referenser. Därför tar jag åt mig när ni kallar mitt liv för tråkigt. Jag kallar inte ert liv tråkigt, för jag är ganska säker på att NI har inte tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0