Hur svårt kan det vara?

Jag blir så jäkla förbannad på det här nu! I torsdags ringde jag BVC. Hon skulle då återkomma. Men hon kunde inte återkomma förens idag och kunde idag svara på att ev allergiutredning sker via familjeläkaren. Charlie kan väl knappast vara den första som det misstänkts allergi på som hon haft? Borde hon inte veta sedan tidigare att det ska vidare till familjeläkaren? Och skulle kunna sagt det i torsdags så jag kunde ringt till dem med en gång och faktiskt kanske fått en tid?! Men nej då. Så nu kan jag ringa till "rätt" först imorgon och de kommer ju säga att man kan vänta. Skitbra!
Jag är väldigt röd (politiskt) och tycker att sjukvård ska vara gratis osv, men just nu skulle jag gladeligen betala bara det innebar att jag fick en tid när jag vill det. Istället ska någon sitta i telefonen och förklara för mig huruvida jag bör söka läkare eller inte. Jävla skitsystem. Det har ju alltid varit så här med just den vårdcentralen vi har nu. Blir det inte bättre snart överväger jag ett byte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0