Tiden går...

I lördags var vi på kalas för Peters kusin. Alltid lika trevligt. Vi fick god smörgåstårta, gräddtårta, kaffe och kakor! :) Ett recept snodde jag t.o.m med mig hem ;)
Söndagen ägnades åt dels en promenad in till stan. Det var kallt ;) Sen bakade jag en butterkaka. Nu ska jag förklara hur det fungerar i vår familj;
Jag gör en butterkaka som enbart ska ha äggula. Då frågar jag Peter om han vill ha äggvitan till att göra maränger. Jajamensan. Vad händer då? Jo hans recept kräver två äggvitor till, så han sparar äggulorna "ifall jag skulle vilja göra något av det" ;) Men jag gjorde inte det ;)
Efter att jag gjort butterkakan så gjorde Peter marängerna. Vilket var en kommunikationsmiss för min tanke var att göra butterkakan, diska det som behövdes, och sen göra muffinsen (som jag inte berättat om ännu). Men Peter smiter emellan där och gör maränger. Och precis när han är färdig med att spritsa ut dem berättat han att de ska vara i ugnen en timme(!).
Där sprack min planering. Men sen gjorde jag rocky road muffins.
Efter flera timmar i köket såg jag inte fram emot att laga mat sen ;) Men men, det ordnade sig det med :P
Och om recepten; rocky road muffinsen blev stora och fina, men jag ska ändra lite i receptet. Egentligen är det marschmallows och vit choklad i, men jag byter nog ut till dumle och vit choklad. Butterkakan hade jag för liten form till så jag får dubblera receptet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0