Silverfat!

En sak som stör mig är folk som får allt serverat och därför aldrig kämpar för att sen klaga vid minsta motgång. Det finns inget som är så störande. Jag är påväg åt rätt håll, jag har två år kvar på utbildningen till lärare. Sen har jag mitt drömyrke. Är det lätt? Hell no! Men ger jag upp? Hell no! Jag kanske kommer ha svårt att få det första jobbet, kommer jag låta det stoppa mig? Kommer jag bara söka två jobb och bli nedslagen av att få nej? Hell no!
INGEN ANNAN ÄN JAG KAN GÖRA MITT LIV BRA! Peter och Charlie hjälper till, men Charlie kan inte se till att jag klarar utbildningen, Peter kan inte skaffa mig jobb osv.
Så ni kan ta era silverfat och ta dem långt bort från mig. Om 2-2½ år planerar jag att tjäna mina egna pengar. Den ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0