Nej du...

Nu är jag jäkligt trött. Peter föreslog att vi skulle gå till gruvlyckan och det var väl lugnt. Men sen kom jag väl där på den brilljanta idén att jag faktiskt behöver en plattång och att jag sett en bra och billig på Expert. Så vi går till Bergvik också. Vi började med Biltema. Charlie somnade båda promenaderna, men han verkade gå att lägga i alla fall. Han var t.o.m jättetrött (kommer till det senare).

Vi började som sagt med biltema, Peter skulle ha nätverkskabel och någon skarv grej. Vi kollade lite på Biltemas springcykel (för er som inte vet, en två hjulig cykel utan trampor. Tanken är att barnet ska "springa" balanserandes på cykeln). I framtiden blir det ju dags för cykel och efter lite forskning från min sida vill jag inte använda mig av stödhjul. Så då blir det en springcykel. Men det blir nog inte Biltemas för den såg inte bra ut. Grön, tråkig och otroligt plastig.


Peter tycker även att vi måste köpa något till Charlie. Då hittar vi en stoooor hink med platsdjur i. En sån blir det.


Fortsätter vidare mot Expert (en liten bit bort). Hittar plattången jag pratat om, men inser att den är nog inte såååå bra som jag vill. Övertalar Peter till att gå till Siba istället (dörr i dörr). Där kollar jag noga alla olika tänger och hittar en. Den är lika dyr som den på Expert. Den är 100 kr dyrare än den billigaste på Siba, men den här var bättre för att det var ställbar värme på.


Sen blev det dags att gå in på Maxi för att köpa mjölk. För att sen ta bussen till stan, tyvärr missade vi preeeecis bussen hem så det var bara att traska vidare. När vi kom hem så fick Charlie sin stora hink med plastdjur. Det roligaste han kom på med det var att plocka i och ur djuren. Han tyckte inte om dem. Och de kändes ganska B. T. ex var det fula skarvar på dem, de luktade lösningsmedel så jag nästan kände hjärnan fräta sönder samt att fåret var lika stort som kon :P


Efter att vi ätit mat började Peter med att dra nätverkskabel. Istället för att ha den skräpandes på golvet gjorde han så den följde taket. skitbra, med tanke på att minst en person varannan dag snubblat på den där jäkla sladden :P


Nu har jag skrivit ut monsterarbetet som ska lämnas in imorgon och det är snart dags för sängen. Med tanke på hur Charlie sovit idag så kan han vakna när som helst mellan 2-6 typ. Men i morse var han snäll och gav oss sovmorgon till åtta. Hade uppskattat den mer om man inte behövt vara vaken i en timme för att få honom att somna om, men hey! Man får vara glad över det man får :D

Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Nästa gång får ni ju komma när jag är hemma :P Fast, då får ni gå till andra sidan vägen, för de är där jag kommer hålla till då :)

2011-02-28 @ 09:19:21
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0