IKEA, Maxi, IKEA och vinst :)

Peter skulle till garaget och fixa bilen så Charlie och jag åkte till IKEA. Detta för att jag ville ha tzatzikin man kunde köpa på Ica Maxi för att stödja det rosa och det blå bandet. De gjorde alltså, tillsammans med vermlands mejerier världens största tzatziki som man fick köpa av. Oavkortat gick bidraget till de två olika "banden".
Men, jag tänkte det var bäst att börja på IKEA. Sagt och gjort. Charlie somnar på bussen dit så jag börjar med att ta en frukost tallrik (jag kom dit kvart i tio).
Sen köpte vi servetter, 12 stycken 5 krs kaffekoppar och batterier. Egentligen ville jag köpa förvaringsinsatser till Charlies bokhylla men de var för otympliga. Jag ville även köpa en fåtölj till Charlie men det skulle inte gå det heller.
Sen gick vi till Maxi. Började med att äta korv. Sen gick vi in. Väl där ringer Peter och är på väg. Vi handlar lite innan vi köper tzatzikin. Sen vill Peter ha en ny elvisp, men inte på någon affär hittar vi en passande. Men jag lyckas åtminstonde få peter till att åka till Ikea :D Så där köpte vi teskedar (för de försvinner heeela tiden), Charlies fåtölj och förvaring.
Sen åkte vi hem. Charlie älskar sin fåtölj och har knappt lämnat den tror jag :P
Sen fick jag ett mejl på facebook om att jag vunnit en valfri fyll-i-bok från Lilla fjärilen design. det är helt underbara böcker så jag sitter och försöker välja ut en. Antagligen blir det "Till min son" :)

Kommentarer
Postat av: Baso

Grattis till vinsten. Det där med teskedar känner jag igen :o speciellt när man har barn. Du kommer nog hitta alla under soffan någon gång i framtiden.

2011-02-26 @ 20:13:07
URL: http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0