Hajfenor

Hajfenssoppa är tydligen en delikatess och man vill gärna få tag i de fina fenorna och sen skeppa dessa till Asien. Men det räcker liksom inte att man fiskar upp hajar, vissa är t.o.m utrotningshotade. Nej, de får upp hajen, skär av fenorna och sen kastar tillbaka den. Där ligger hajen sen i upp till en vecka på botten. Den kan inte simma och kan därför inte få mat. Det är ju väldigt humant måste jag säga...

För det första, vissa av arterna är faktiskt hotade, låt bli dem för fan! Jag skiter i er jäkla soppa, hajarna är bra mycket viktigare. För det andra, låt för fan inte levande djur plågas till döds. Det är ju sjukt för tusan!


Förlåt för alla svordommar, men förbannad är bara förnamnet för hur jag (och även Peter) känner. Tur att Charlie sov när vi såg denna nyhet för några svordommar sa vi båda två.

Kommentarer
Postat av: Lilli

Jag såg det med igår. Helt sjukt!

2011-02-19 @ 21:41:43
URL: http://curiousme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0