Fisktaco!

I fredags testade vi något nytt här hemma, fisktaco. Jag har av Buzzador fått chansen att testa Santa Marias fishtaco kryddblandning. I paketet fick jag dels kryddpåsar, men även receptkort. Det ena receptet var Mexikans Fiskgratäng.

Det LÄT spännande och gott, med ingredienser som fetaost t. ex. Men det finns många negativa saker tyvärr. Just det receptet som jag valde krävde mycket disk. Det blev minst två byttor och en plåt. Hade det varit vanliog taco hade det varit en stekpanna.

Sen marknadsförs det som "ett sätt att få i barnen fisk", hur ska det gå när vi följer receptet och det blir för starkt? Och då har vi valt ett recept som skulle vara milt. Jag är inte så jättekänslig för styrka men jag tyckte det var lite för mycket. Och Charlie var mer intresserad av chipsen och grönsakerna.

Peter tog inte en andra omgång trots att det fanns mycket kvar, det säger ganska mycket. Nej det här får inte många poäng av oss. Vill man ha mindre styrka gör man bäst i att ha mer fisk än det står på påsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0