En dag i mitt liv

Klockan ringer halv sju. Glad över att Charlie sovit hela natten. Går in till Charlie. Han vill gärna sitta kvar i sängen så under tiden klär jag mig. Tar upp honom, ger honom frukost, försöker göra iordning mig. Klär på Charlie och går till dagis.

Lämnar på dagis, går till busshållsplatsen. Som vanligt är jag för stressad och får vänta tio minuter på bussen. Men ja, det är väl bra det med. Åker till skolan, jobbar effektivt med studiegruppen. Åker hem. Inser att jag inte hinner hämta Charlie innan han ska sova lunch. Väntar tills klockan blir halv två. Då hämtar jag Charlie och får höra att dom inte varit ute med tanke på spöregnet som var. Kommer på den briljanta idéen att jag kan gå ut med honom. Vi går hem och jag sätter på honom gallonbyxorna. Charlie väljer att vi ska gå till Orrleken. Ja, han bestämde faktiskt det. Tänkte egentligen gå till den mindre lekparken, men när jag satte ned Charlie utanför porten gick han mot orrleken. Fine by me.

vi hinner precis komma dit innan Charlie ställer sig i en vattenpöl och ramlar. Hela fleecetröjan är blöt. För varför skulle jag sätta på honom en regnjacka när det inte regnar? Bara gå hem och byta. Orkade dock inte gå tillbaka för det började regna igen. Men det var ett tappert försök.

Istället leker vi inne på hans rum. T. ex kan han nu medvetet trycka på knappar. Läsa böcker är också väldigt roligt, han kör mycket med högläsning.

Sen blev det dags att laga mat. Förstår inte varför jag ens försöker. Då har jag en gnällig Charlie springades runt mina ben. OCh då gjorde jag ingen jobbig mat idag. Men sen när maten är klar är det frid och fröjd. Man får väl ta det lilla gnället då :-)

Efter maten blev det ytterligare lite lek innan han fick bada. Jag tycker om när han badar för man behöver bara sitta på toastolen och kolla på. Han sysselsätter sig så bra själv. Så jag satt där med en kopp kaffe. Efter en halvtimme tyckte jag det räckte så han fick gå upp. Sen ringde vi för att säga godnatt till pappa som inte skulle hinna hem. Men det var inte så roligt idag. Sen fick han välling och nu sover han.

Det är en normal dag i mitt liv. Och vet ni vad? Jag älskar det!

Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

De låter helt toppenmysigt :) Får träffas och låta barnen leka någon dag snart, 5an går ju faktist från dig till mig, toppenbra :)

2010-09-17 @ 21:08:29
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0