Varför!

Varför är det Spindelmannen och Starwars på alla jäkla barnkläder? Jag vägrar. Jag anser att Charlie ska bara ha kläder med tryck från filmer han faktiskt får se. Därför är det helt okej med "Bilar" för den filmen får han se (även om han inte har ork nog att sitta still till den. Men skulle han vilja skulle han få se den). Men jag skulle inte sätta på spindelmannen, stålmannen eller Starwars till honom. Då ska han inte ha de på tröjan (eller byxorna) heller.
Jag är även en sån där "fånig" mamma som anser att Charlie inte ska leka med leksaksvapen. Jag tror dock jag kommer sträcka mig till att han får ha vattenpistoler om det är sånna som ser ut som något annat än pistoler. Nu vet jag att många tycker jag är fånig, men då är det så. Men allvarligt. Hur många förskolor har ni sett med leksaksvapen? Det säger väl en hel del.
(ja, jag är ännu mer fånig när jag sjunger "i ett hus i skogens slut" för då sjunger jag "annars fångar jägarn mig" istället för "annars skjuter jägarn mig".)
Sen kan man ju ifrågasätta varför alla tryck på kläderna måste vara tjejiga eller pojkiga, men det är en senare fråga. Just nu stör jag mig bara på krigstryck. För allvarligt, jag hade att välja mellan: Starwars, stålmannen, enfärgat och randigt. TJOHO!

Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Lukas får inte, och kommer heller inte få leka med leksakvapen. Där drar jag gränsen, de är inte de minsta fånigt :)

2010-12-29 @ 11:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0