Tårtan

Nu, efter att ha ätit tårtan kan jag faktiskt berätta vad som var i den och hur god den var. Bild kommer senare (om någonsin :P).
Jag använde mig av köpebottnar. Om det har någon betydelse så använde jag de från konsum, ett tyskt märke tror jag. Första lagret var Jappfluff. Andra lagret var ekströms jordgubbsmousse med yogurt (det heter så men man blandar med mjölk). Sen använde jag grädde för att "spackla", dvs göra tårtan jämn. Sedan täckte jag den med rosafärgad sugarpaste och dekorerade lite smått. Eftersom jag misslyckades lite med sugarpasten och den sprack på konstiga ställen fick jag istället för att göra som en present sätta dit några hjärtan här och var ;) Såhär gör man jappfluff:
180 gram Japp (fungerar med vilken choklad som helst sålänge det inte innehåller kex. Du kan alltså använda chokladkakor, Japp, Dumle och Geischa)
3 dl grädde
Värm grädden på spisen och smält i chokladen. Var noga med att grädden ALDRIG kokar. Låt sedan svalna i kylen några timmar, helst över natten. Vispa till ett fluff. Använd! Receptet räcker till ett lager i en normalstor tårta :) Det går även att göra t. ex fluff på algrensbilar men eftersom det innehåller gelatin så får man ta en mindre mängd.
Tårtan blev väldigt god. Otroligt god. Det tyckte även svärfamiljen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0