Religion

Vi fick av vår lärare vi hade de här två dagarna två uppgifter. Dels ska vi planera ett lektionspass sen fick vi fyra andra mindre uppgifter. Dessa har jag suttit med nu. Jag har läst hela Johannesevangeliet och förklarat vad jag tycker och tänker om det ;) Dessutom har jag valt ut fem liknelseberättelser ur evangelierna som jag tycker är extra viktiga att barn får med sig. Jag tycker jag skött mig helt utmärkt. Speciellt med tanke på att deadline är 24 januari.
Men saken är den; t.om den 24 januari ska jag göra:
Skriftlig redovisning av VFUn (nästan färdig)
Tentamensuppgiften jag håller på med nu (gjort kanske 20%)
3 tentamensuppgifter till i andra religioner
Jag har nu ledigt över jul, nyår och veckan efter. Vecka två är jag tillbaka i skolan. Sen vecka tre är vi hemma och jobbar med dessa 3 tentamensuppgifterna. Gör jag mycket nu så kanske jag hinner långt nu och kan chilla då istället. Eller helt enkelt då ha en vecka på mig att finslipa ;) Den gamla Malin sköt upp allt till sista minuten. Jag har inte tid och ork med den ångesten som blir då. Så nu gör jag såhär! ;)
Men nu är jag väldigt trött. Så jag ska lägga mig och sova. Lär väl drömma om "Bröllopet i Kanan" (Joh kapitel 2)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0