God morgon!

Idag står inte allt för mycket på schemat. Jag och Charlie ska till stan, vi ska nog åka snart så vi slipper den största rushen. Där ska jag köpa en julklapp och lite ingredienser till en tårta jag lovat jag ska göra till julafton. Eller nej, jag frågade om jag fick göra en tårta och det fick jag :)
Tror jag kommer göra en standard choklad och jordgubbstårta, mest för att jag inte hinner komma på annat ;) Så jag får hitta någon god choklad att göra fluff på (grädde med choklad) :-) blir nog toppen det här. Och då innebär det att i dag måste jag göra iordning fluffet. För man ska smälta ned chokladen i grädden utan att grädden kokar. Sen ska man ställa in grädden i kylen i ett par timmar innan man vispar. Men bäst resultat blir det om man har den stående i kylen över natten. Så då blir det så. Och imorgon lägger jag ihop tårtan så det får gotta till sig på julafton!
Men nu ska vi äta frukost så vi kan åka in sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0