Färdig handlat

Nu är allt färdigt. Jag har vad jag behöver för att göra tårtan (sockerpasta, färg till den, jordgubbsmousse, japp och grädde) och den sista julklappen blev inhandlad.

Jag trodde ju att jag var jättesmart som åkte tidigt till stan (jag var där 10:20 dvs tjugo minuter efter de öppnat) men ja... Jag var nog sist dit :P Jäklar vad folk. Och då får man tänka på att det är antagligen ännu mer folk om kanske två timmar :P Nej fy fan! Dessutom skulle jag ju in på en miniaffär i mitt i city. Med barnvagn. Slutade med att jag fick ta ur Charlie ur vagnen och ha honom i famnen.

Sen gjorde Charlie något jag tror alla män skulle vilja göra i julhandeln/stressen. Han tog sig en tupplur. Han bara slocknade i vagen. Då passade jag på att ta en kopp kaffe! Det ni ;)

Nu är det snart jul och mina måsten är dessa:
Två julklappar väntar på att slås in.
Charlies minikök ska monteras och slås in imorgon kväll
Tårtan ska göras (börjar som sagt lite smått i kväll)

Jag tror det är allt. Så nu kan jag nog sluta stressa tror jag! Förutom att jag funderar på hur jag ska ha tårtan. Jag funderar på något sånt här:

Fast rött paket med vita snören då :) Och så har jag köpt chokladbokstäver så jag kan skriva "God Jul" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0