Dagens problem:

Jag ska berätta lite om spisen i den här lägenheten (som inte står här så länge till hoppas jag. Spisen alltså, inte lägenheten, den står nog kvar). En dag när jag skulle laga mat så försvann elen i hela lägenheten. Där försvann en platta. Jaja, tänkte vi. Tre plattor kvar. En annan dag lite senare hände samma igen. Och så har det varit sedan dess. Det har inte varit läge att köpa spis ännu, men det kommer snart :) Dessutom är spisen såpass gammal att det inte finns barnlås. Det hör också till berättelsen.
Jag diskar idag men orkar inte diska allt. Därför lämnar jag resten som jag la det när jag sorterat det. Det vill säga att jag hade två matlådor på spisen. Någon timme senare sitter jag och myser med Charlie i soffan men tycker det luktar bränt. Charlie har flera gånger under dagen varit på spisen så jag tänker: "Fan! Spisen!". Springer dit och jo tro på fan, han har satt på båda plattorna och på den ena ligger två halv smälta matlådor.
Snabbt som tusan stänger jag av plattan och ringer till Peter för att få råd. Han svarar inte så jag ringer till mamma istället. Lika bra det för Peter visste inte riktigt. Mamma sa iaf att jag skulle ta bort så mkt som möjligt när det fortfarande var varmt så jag drog bort matlådorna och lät det vara sen. Mamma sa också att sen ska man pillar bort så mycket som möjligt när plattan är kall och om det blir kvar efter hälla salt på och värma plattan igen.
Efter någon timme orkar jag äntligen ta tag i att få bort plasthelvetet. Tar fram en stekspade, lyckas få upp ett hörn och vips så är all plast borta.
Efter ett tag ringer mamma för att höra hur det gick och jag berättar. Hon säger då att hon har för sig att man kan ta bort knapparna. Då känner jag mig dum i huvudet för jag har gjort precis just det. På de två plattorna som inte fungerar. Men det föll min aldrig in att, när Charlie började började intresserade sig för spisen, ta bort knapparna till alla plattor.
Jaja, nu har jag gjort det i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Vivian

Där hade du tur gumman, hälsa prinsen

2010-12-16 @ 23:11:49
Postat av: Baso

Man lär sig av misstag :) Tur inget värre hände.

2010-12-17 @ 08:47:18
URL: http://baso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0