Snutte

förut skulle Charlie ha en snutte från polarn och pyret. Vi fick en med babybagen så då började jag med den. Den fungerade väl bra. Köpte en till att ha utifallatt. Superbra, för då kunde man ha en i skötväskan. Sen vägrade han den. Sen insåg vi att han alltid försökte gosa med filten han har i sängen som är en lite luddig filt vi fick av Martina. Så här om dagen testade jag istället med en annan filt, en som han fick av sin faster på dopet. Anledningen till det är att jag skulle vilja att snutten var en annan filt än den som han ska ha på sig för då slutar det med att han bara har filt på överkroppen. Och vet ni vad? Den filten var tydligen toppen att gosa med :-D Så nu har han en snuttefilt och en riktigt filt. Det är bra, för det gör att han fortsätter ha filten på sig.

Och till dom som tycker att det är dumt att introducera en snutte, ja det kanske det är, men nu har jag inte proppsat på att han skulle ha snutte utan han har valt att snutta själv. Då försöker jag bara göra det bästa av situationen. Och vill han nu ha snutte så ska jag inte stå i hans väg. det kan till och med vara bra med en snutte om han t. ex skulle vara hos en barnvakt. Då har han alltid tryggheten i snutten.

Idag ska vi till kyrkan. Det låter väl toppen. I alsters kyrka, som Charlie döptes i, har dom börjat med att man hänger upp en prisma för alla barn som döps där tilltalsnamnet och dopdatum står. I ett träd alltså. Men nu är väl trädet fullt så då ska vi på en gudstjänst och få tillbaka det :-D Ska bli kul. Sen ska jag ligga i sängen resten av dagen, är på väg att bli sjuk känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0