Sängen

Ligger i sängen nu och borde egentligen sova. Idag har jag varit till stan, köpt mer lim eftersom det tog slut igår och dessutom köpte jag en första året bok till Charlie. Den hette "Laban och jag" så är det bilder på laban och så :-D

Seeeeen har inte mycket hänt, förutom att varken jag eller J förstod varför vi tog bussen. I snön! Lagat mat han jag gjort också, lasagne, hade vitsås också, blev godkänt av Peter. Peter har klarat sitt xBox-spel, Red faction guerilla eller vad tusan det heter. Då nu vill ha ngt spel som börjar på B. Så är det.

Charlie åt en hel smakportion gröt idag. En vanlig portion är 1 dl vatten och 4 msk pulver, en smakportion är tre fjärdedelars dl vatten och 2½ msk pulver. Alltså lite mindre och mer flytande. Självklart är inte det första man gör att trycka i dom en hel portion. Ens en hel smakportion dröjjer innan det går ned. Nu verkar han till och med förstå att man måste gapa för att få in skeden i munnen. Nu låter det ju som vi tvingat i honom mat, men han har inte riktigt förstått sambandet mellan öppen mun = mat. Så då han man fått busa så han ler och på så sätt fått i skeden. Nu har det ju märkts på honom att han har velat haft mer, annars skulle man ju inte hålla på så.

Nej nu säger jag godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0