Nejdå

Sov han igår eller? Nej då, vaknade klockan 1 och skulle vara vaken en timme och få mat. Därför testar vi något nytt idag, först gröt och sen någon timme senare ersättning eftersom han inte verkar vilja sova på bara gröt. Annars får vi väl stå ut tills han blir sex månader och får käka välling. Potatisen mumsade han i sig lätt idag, blev inte en smula kvar (konstigt när han bara får två teskedar?) Behövde knappt torka av honom efteråt.

Och jag, hel och halvfabrikatens mästare har idag lagat mat. Inte värmt mat, inte vispat pulver med vatten eller så. Nej jag gjorde hemmagjorda biffar med klyftpotatis. Nej inte färdig klyftpotatis, jag skalade och skar till egen potatis. Dock gjorde jag köpebearneise. Men orka stå med det. Skulle däremot vilja testa och göra egen bearneise. Kan man frysa den efter man gjort den? Hmmm. Jag ör iaf stolt över att två av tre saker var hemmagjorda :-D Kunde bara blivit bättre på ett sätt och det vore om jag haft grönsaker till :-P

Peter var till datorbutiken med sin dator så jag och Charlie kilade in på ICA. Först fick vi krångla med vagnen, dom har ju vagnar som det typ sitter ett babyskydd på. Den svalde min femma men ville inte lossna. Fick hjälp av en snäll kille i infodisken som räddade mig med en hammare. Sen fick jag leta genom hela ICA efter våtservetter. Dom hade flyttat. Charlie fick en brioskallra. Dom skulle ha 39 för en flerfärgad och 69 för en enfärgad. En röd, grön och gul är ju roligare än en vit. Så jag köpte den flerfärgade och sparade pengar :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0