Mattor

Jag har aldrig förstått det här med mattor. Vad ska man med dom till? I nuläget har vi två mattor, båda två dörrmattor. En vid ytterdörren och en vid balkongdörren. Resten av mattorna tröttnade vi på. Vi hade en vid soffan, men med den nya tyckte jag det inte behövdes. Vi hade en lång i hallen men katterna såg det som sin uppgift att få den sne. Vi hade två trasmattor i köket men det spilldes alltid på dom. Vad är grejjen med mattor? Vad är det jag inte förstår? Utan mattor är det enklare att städa bland annat. Ooops, spilldes det mjölk på golvet, bara att torka. Oooops det spilldes mjölk på mattan, ned att boka mattvättstugan och tvätta den. Får ju i alla fall vara tacksamma att vi har en mattvättstuga, som dessutom ligger närmare än vad den riktiga gör :-D

Nej som sagt, jag förstår mig inte på mattor. Varför inte bara satsa på ett snyggt golv från början? Nu ska jag inte skryta med att vi har snygga golv för det har vi inte... Skulle behövas nytt i alla rum utom sovrummet och vardagsrummet. I vardagsrummet har vi trägolv som behöver slipas och i sovrummet har någon redan lagt nytt golv.

Sen en grejj till som jag inte förstår, varför är det bara skit på TVn på helgen?

Kommentarer
Postat av: sandra roos

å vad gött att någon annan inte heller tycker om mattor för det gör jag inte heller bara massa jobb med sånt

2009-11-21 @ 10:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0