mätt

Nu är jag mätt, åt mat för ca en halvtimme sedan. Så fort jag blir frisk ska jag börja ta tag i Charlies sovvanor. Det fungerar inte just nu för han vill sova runt 8-9 men han ska ha ett mål mat till innan han kan sova hela natten. Det har fungerat bra tidigare men nu vill han ha det målet runt 12-1 på natten. Räknade däremot ut att om han vaknar klockan sju och får alla mål mat han vill ha med tre timmars mellanrum, vilket är bra för honom, så kommer han somna runt 20 och få alla mål mat. Får hoppas det fungerar. Men för att orka ha upp honom sju måste jag komma upp då så jag får bli frisk först :-P

Piggare är jag dock idag, har gjort smakisarna för den här veckan. Har jag inte skrivit det tidigare så är det morot som står på menyn. Han verkade inte tycka det var allt för gott... Men men, hoppas han klarar en hel vecka. Hatar däremot min mixer för den kan inte mixa kokta morötter! Finns det något mjukare? Aja, det löste sig tillslut :-D

Gjort mat idag också, läste ett recept med någon som kokade ris, la det i en ugnsform, på med tonfisk och frysta grönsaker innan hon hällde över hollandeisesås. Jag gjorde ngt liknanade. kokade ris, la i formen, på med stekt kyckling och frysgrönsaker (i detta fallet brocolie, majs och paprika) och sen hällde bearneisesås över. Blev gott och kanske lite nyttigt. Jag hade inge smör i såsen så jag får väl kalla det inte helt onyttigt iaf :-D Blev så gott att hela formen tog slut :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0