Jul

Verkar som många har problem med vart man ska fira jul. För oss har det aldrig varit ett problem. Om jag kan räkna så är det här fjärde julen vi firar ihop, en firade vi hemma hos Martina, en hemma hos mamma och sen lekte vi julafton dagen efter hos Peters familj, sen delade vi på oss förra året och det här året ska vi fira hos pappa. Och eftersom vi firar hos en av mina familjer så blir det atomatiskt att vi firar med Peters familj dagen efter, och då kommer även Peters mormor och hans syster med sambo. Så då leker vi julafton igen :-D Och sen dagen efter får vi åka till min mamma. Förr kunde man ju hinna med tre familjer på en dag, men vill inte utsätta Charlie för det på hans första jul. Så hädanefter blir det ett julfirande om dagen :-D

Och det har aldrig varit några problem, aldrig någon som uttryckt en besvikelse över att vi inte kommer just på julafton osv. Jag är väl lyckligt lottad :-D Valet att vi skulle fira hos pappa var enkelt, vi har inte gjort det på tre år så... Jobbigare blir det nästa år för då är det ju antingen hos min mamma eller hos peters föräldrar. Får väl dra lott eller något. Tanken är iaf att vi ska ta var tredje jul på varje ställe. Sen den dagen vi skaffar hus kommer vi nog stanna hemma och dom som vill får fira med oss. Men det är ju ett tag dit :-P

Ska faktiskt bli skönt att vara på ett ställe i taget. Att man kan varva ned lite. Sen den 27:e vägrar jag gå utanför dörren :-P Då ska jag bara vara hemma. Om man inte ska på mellandagsrean då förståss :-P

Nu vaknade plutten.

Kommentarer
Postat av: Lindah

Vi firar på 2 ställen på julafton :-) Först hos min farmor med den släkten och sedan tillsammans med mormor och den släkten. Så har vi gjort sedan jag var liten :-)



2009-11-11 @ 16:54:43
URL: http://www.grodfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0