God morgon

Charlie tog en sen kväll igår, blev så eftersom vi var lite på stan igår och han sov mer än an brukade, all mat blev försenad med 1 timme för han ville inte han förens han kom hem. Nu har Charlie ätit en portion gröt till frukost, och idag testar vi majspure. Gjorde egen igår. Ibland skulle jag bara vilja vara lat och köra på burkmat eftersom den är lika bra som hemmagjord, men samtidigt, jag kokade potatis en dag för smakis med det, jag mixade majs igår för smakis på det. Det är en dag i veckan som jag lägger ned max ½ timme. Blir mycket billigare än burkmat också för den delen. Har inga siffror i huvudet, men en burk med majspure kostar säkert 7-8 kr, en burk med konserverad majs kostar säkert runt samma. För samma pris som man köper en burk med potatispure får man ett kilo okokt potatis. Och det är bara att ta upp en isbit på morgonen, micra när han ska ha och röra ned en tesked smör. Vi har tyvärr inte råd med att jag ska vara lat, för när han då kommer upp i rätt mängd mat kan det kosta 40 spänn om dagen. Vi köpte ju istället en kokbok för 10 kr på BVC där man kan göra storkok på kött osv.

Egentligen räcker det med smakisar på en smak i ca 5 dagar, men jag kör 7 dagar så jag vet vilken dag jag ska byta smak ;-) Så varje måndag blir det :-D

Igår hade vi skrikkalas i en halvtimme. Visste inte alls vad det berodde på så jag ringde hem Peter som var hos grannen och spelade TV-spel för jag satt i ren panik. Det var nästan så jag också ville gråta och då är jag ingen hjälp för Charlie. Men det var lite luft bara som satt väldigt långt inne. Sen sov han gott en halvtimme innan det var dags för mat.

Peter ligger och sover han, det förtjänar han, han har tagit varje morgon i säkert en vecka känns det som. Så han får sova tills han vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0