Efter allt

Nu har jag ätit, Charlie sover men vem vet när han vaknar igen. Vad jag skulle vilja bo större... För han vaknar av att vi går och lägger oss. Vore det inte för det skulle han inte vakna. Men nu lär han ju sova tycker jag. Han har ätit 6 gånger idag. Iofs ingen gröt för vi var inte hemma då... Funderar på om man ska flytta grötmålet till frukost istället. För han verkar inte vilja ha det på kvällen. Och han sover bra även utan gröt. Hmmm. Potatisen gick ned fint idag också. Sitter och funderar på vad som blir nya smakisen på måndag. För dom som inte vet vad smakisar är (finns ju några som inte har barn som läser) så är det när man vänjer dom vid mat. Man kan ju inte börja direkt med en hel burk utan man ger en smak i en vecka, ca 2 teskedar om dagen. Ibland får man börja pyttesmått och bara lägga lite på läppen så dom får testa smaken. Charlie har ju redan börjat med att äta sig mätt på gröt.

Aja. Funderar på majs nästa. Men många verkar ge potatis/palsternacka som nummer två. Får se hur det blir.

Ensam hemma är jag dessutom. Peter fick stanna kvar och titta på grannens nya spel. Ibland behöver man ladda batterierna. För mig räcker det med att åka till IKEA med Anna. Men jag tror det är svårare för mammor att vara ifrån sina små. Varför vet jag inte, och jag vet inte om det är så med alla, men för mig är det jobbigt att vara borta. Men det är väldigt skönt att vara borta säg tre timmar på t. ex IKEA eller stan. För då kommer man hem, fort tar Charlie från Peter och kramas en massa. Men det känns långt borta att vara borta hela dagar. Men den dagen kommer också, i agusti.

Beställde korten på Charlie idag på förskolan också. Köpte bara till mig och Peter. Kom fram till att det skulle kosta 38 kr mindre att köpa från Internet istället. 38 kr är mycket pengar just nu, och eftersom mamma ändå ska beställa kan vi dela på frakten. Visst, det blir ju en annan bild än den men det gör inte så mycket för jag är inte helt hundra nöjd, Charlie ser så trött ut på den bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0