Avlö(v)ning

Idag har Peter och jag varit till kyrkan för avlövningen av dopträdet. Det var en fin gudstjänst och samtidigt dubbeldop. Lövet var ju som sagt en prisma. På den prisman hade dom skrivt namn och dopdatum med en penna. Men inte en som fäster så bra så halva texten fattas för Peter satte fingret på :-P

Sen eftersom kyrkan ligger på väg till svärmor och svärfar kikade vi in där. Samtidigt ville Charlie ha mat och det var dags för smakisen av majs. Lätt att få honom att äta från en sked när det finns miljoner saker att titta på :-P Men det gick :-D Jag håller gärna rutiner vad det gäller vilken mat han ska ha när, just nu ser det ut såhär: Grötfrukost, ett mål ersättning, smakis av majs och sen två ersättningsmål. Gröt på kvällen fick vi ge upp för han sov sämre(!) då. Vill inte mixtra för mycket med det eftersom han faktiskt sover allt mellan 8-13 timmar. Då får han ju maten han behöver. Det ser man ju även på vikten ;-) Har några rotfrukter att gå igenom till innan det är dags för frukt. Tar allt i Charlies takt. Men majsen slukas lätt, allt har egentligen gått lätt med honom.

Men iaf, vill inte förstöra rutiner, alltså får han alltid så som jag skrev, däremot kan jag gärna vara flexibel att han får smakisen någon annan stans än hemma. Det fungerar det också.

Peter är inte hemma, han är iväg och kör raggarbil. Jag fick nästan tvinga iväg honom men vi mår inte bra om ingen kommer ut på något. Och jag vill inte riktigt iväg på något. Jag får mina micropauser som jag behöver, t. ex när jag och Jennie var till stan eller när jag var på Make Up Stores klubbkväll. Jag vill inte vara borta en hel kväll än. Sen tycker jag om mina och Charlies myskvällar vi får när Peter inte är hemma. Är väl ganska elakt av mig att inte ge Peter den chansen... Ville iaf bara klargöra så ingen klagar på att Peter får göra massa skojj och inte jag. Jag vill helt enkelt inte. Ibland kanske jag skulle vilja gå på bio och äta på resturang bara jag och Peter, men jag är inte redo att släppa iväg Charlie till någon annan än mig och Peter. Det är inte det att jag inte litar på alla som kan ställa upp utan det är bara det att jag inte vill. Men det finns ju lösningar på det också, jag och Peter kan ju gå på barnvagsbio :-D

Nej nu ska jag sluta bara skriva massa strunt. Borde sova, men det är så svårt att somna när Peter inte är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0