avklarat

Nu är allt avklarat och jag ligger i sängen och ska egentligen sova. Hmm, det går sådär. Dagen började ju tidigt, hann med frukost och allt som hör till, sen betalade jag räkningarna och efter det så blev det typ dags att åka till Bellevue för att invänta Billy. Sen åkte vi och handlade, sen till Bellevue för att lämna Billys matvaror, Peter åkte till skoghall med våra för att han ändå skulle mäta hur mkt mellanrum det är mellan hyllplanen i skafferiet. Men eftersom Charlie var hungrig så stannade jag på Bellevue, gav honom mat, pratade med Tindra och Malin som var där. Sen åkte vi till IKEA för att möta upp Giia och hennes kompis Rickard. Såg verkligen inte fram emot IKEA. Det gick däremot ganska bra. Peter och jag köpte förvaringsburkar till våra matvaror (det var därför han skulle se hur långt det var mellan hyllplanen för vi kan inte flytta upp dom bara för några burkar för då får inte allt annat plats). Dom behövs med tanke på att vi köper ris och pasta i stora påsar. Vi köpte även iskubsformar eftersom Charlie snart ska äta hela portioner och jag då får göra mer mat. Sen var det mest småplock.

Sen åkte vi till Billy och Giia som bjöd på tacos, fast egentligen var det Rickard och Tindra som gjorde det stora jobbet med att skiva grönsaker (eller rättare sagt: Rickard skivade och Tindra la i bunkar).

Charlie har börjat med en ny grejj. Det går inte att ligga i vagnen såvida han inte är trött (och fortfarande då behövs snutten) och när vi sätter honom upp med hjälp av att höga ryggstödet eller hur man nu säger då ska han inte luta sig mot där utan han ska sitta själv, trots att han inte kan. Därför har vi nu fått börja ha handtaget uppe så han kan luta sig mot och som hindrar honom att ramla ur vagnen. Kom på senare att om man sätter honom precis vid den (som det blir när han är större) så satt han ganska rakryggat. Så är det.

En annan rolig grejj, satte mig i en mammutsäng (barnsäng) och sa till Peter att vi inte behöver köpa en barnsäng sen för vi ska få en av Martina (min storasyster). Precis samtidigt som jag säger det går en kompis till henne förbi :-P Var lite kul. Kompisen stannade och kikade lite på Charlie och tyckte det var kul att äntligen se honom eftersom hon tydligen blivit uppdaterad av syster om hur långt gången jag var osv.

Neh nu ska jag försöka sova och imorgon vill jag bara ta det lugnt, men först ska jag koka palsternacka, imorgon alltså. Vet inte hur länge en sån står sig så därför ska jag göra smakisarna för nästa vecka redan nu eftersom vi köpte hem en idag.

Kommentarer
Postat av: Baso

Du hatar miiig ! nämner mig aldrig i bloggen FAST jag var med Peter :(

2009-11-26 @ 07:32:37
URL: http://Http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0