50 000 på Geekås?

Såg ju, som många andra, på Ullared på femman igår. nu finns det en diskution på Familjeliv om hurvida man skulle kunna tänka sig att köpa en årsförbrukning av hygienartiklar, kläder, fryspåsar osv på Ullared. Någon försökte då få det till att väljer man att göra så kommer andra affärer tvingas stänga. Då har jag bara en liten fråga, är det verkligen Shampo, balsam, tvål och fryspåsar ICA, Coop, Willy och hemköp går runt på? För då har jag missuppfattat hela grejjen. När vi månadshandlar så köper vi 1 flaska shampo, 1 flaska balsam, 1 stor flaska tvål. Däremot köper vi 2½ kg köttfärs, 2 förpackningar köpttbullar osv osv. Vi spenderar alltså mer pengar på mat än hygien, och det var det jag trodde dagligvaruhandeln tjänade mest på. Men då hade jag ju fel. Och om det nu är hygienen det är dom tjänar pengar på förstår jag inte varför dom inte redan stängt ned alla ställen för många köper ju tvål och sånt billigare på Överskottsbolaget och Rusta. Jag kommer definitivt börja med det nu när vi handlar på Willys, Rusta är ju två steg bort typ.

Sen förstår jag inte riktigt det här alla tjatar om dålig kvalité, detta gäller inte bara Geekås utan även nämnda Willys, överskottsbolaget och Rusta. Vad är det för skillnad på 2 olika tandkrämsbuber av samma märke från två olika butiker fast den ena är billigare? Okej att man kan tycka att billighetsmärkena är skit, men Palmoliv tvålen ser likadan ut varesig man köper den på ICA, Geekås eller Rusta.

Det enda jag har som är negativt om Ullared är att nästa gång ska jag kolla alla dragkedjor, på tre plagg har den krånglat, men det kan det ju göra vart som helst så det borde jag börja med på alla ställen faktiskt. Men till blivande föräldrar rekomenderar jag att köpa första uppsättningarna kläder där. Charlie hade storlek 50 i två veckor typ, kul att lägga ned massa pengar på två veckor.

Skulle ni tänka er att en gång per år köpa alla hygienartiklar och kläder för ett år på Ullared? Jag skulle göra det. Eller ja, kanske stora delar av garderoben och sen köpa lite annat ibland.

Kommentarer
Postat av: Baso

Jag skulle nog mest shoppa roliga saker där eller kläder osv. :O vi har ju ändå rusta, så mkt billigare kan det ju inte va på geekås

2009-11-04 @ 09:44:25
URL: http://www.baso.nu
Postat av: Baso

Alla som har bbb får en fri invite. bara logga in på ditt konto på bredbandsbolaget.se så kan man få det :) likadant med en gratis spotify-invite :)

2009-11-04 @ 11:14:04
URL: http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0