E.l.f

I Bröllopsbloggen står det om att jag beställt smink från en sida som heter E.l.f, länk HÄR. För att se vad jag köpte osv kolla HÄR.
Igår testade jag några av sakerna. Dels hela setet med bruna ögonskuggor. Det innehöll tre olika nyanser ögonskugga (brun, guld och vit, alla med skimmer), eye-pencil, borste, mascara och ögonfransböjare. Dessutom så använde jag mig av ögonprimern, bronzing powder och faceprimern. Nu ska jag gå igenom vad jag tyckte om alla saker;
Ögonskuggorna; MED primer blir det bra, men man kan inte få fram färg utan primer. Men bara man har något "klet" så är det bra pigmentering i.
Kajalen (eyepencil något heter den); Värdelös. Målar du lite på handen är det borta bara du andas på den. Dessutom så fungerar den enbart på hud (alltså inte I ögat) och man måste trycka ganska hårt så det går bara att använda den på ögonlocket. Hm's kajal är bättre.
Borsten; alltså en ögonskuggsborste. Den är bra, kanske lite väl bred, men eftersom jag redan har en smalare version så är den bra. Men som sagt, man kan behöva en smalare, även om jag inte behövde det just igår.
Mascaran: Den är inte vattentät och det sa dem heller inte så att det gör ju inte så mycket. Men den satt bra hela dagen igår utan att flingor föll ned. Dessutom så blev ögonfransarna fina utan klumpar osv. En standardborste.
Ögonfransböjaren: Den var bra, dock då höll det inte så bra eftersom jag inte hade vattenfast mascara som man ska. Har i och för sig svårt att se hur en ögonfransböjare kan vara dålig ;)
Ögonprimer: Den är lika bra som det jag använt mig av tidigare, dvs highlighter från MUS. Då är den är MKT billigare. Det är bra att den är hudfärgad för då påverkar den inte hur ögonskuggan blir. Det får tummen upp, vid nästa beställning ska jag köpa ett par till ;)
Bronzing powder; det var precis rätt nyans för mig, köper jag "normal"färgade så ser jag ut som en pepparkaka.
Faceprimer: Jag har aldrig använt sådan tidigare så jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig ;) Men sminket satt bättre igår så nog funkade den alltid ;-)
Så allt får tummen upp utom kajalen (och det var knappast för en brun kajal jag beställde paketet). extra prisvärt (även om allt är det) tycker jag ögon- och ansiktsprimern är. Mascaran skulle jag vilja ha i en vattenfast variant, men den här håller vad den lovar !
(Fattas det radbrytningar beror det på google Croome)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0